joi, 24 ianuarie 2013

Raw veganismul, secretul tinereții fără bătrânețe și vieții fără de boală

Doina Oprea”Eu sunt de părere că nu este mai scump față de o alimentație obișnuită. Este mult de spus aici. În primul rând necesarul este mult mai mic, având în vedere că tot ce mănânci este plin de nutrienți și te saturi mult mai repede. După ce înveți să îți prepari mâncarea în stilul raw vegan, știi cum să pregătești ingredientele. De exemplu, din semințe de floarea soarelui sau migdale poți să faci lapte și din ”pulpa” rămasă pregătești pâine raw sau mai multe feluri de mâncare, inclusiv desertul. Este mult și chestie de organizare și înveți foarte rapid lucrurile astea. Cred că trebuie luat în considerare și faptul că foarte multă lume este bolnavă și o mulțime de bani se duc pe medicamente. Mâncând așa renunți treptat la medicamente și îți recapeți sănătate. Apoi ești mult mai eficient, mai energic. Poți să realizezi mult mai multe lucruri decât înainte. Cred că merită luat și asta în calcul” – Doina Oprea

O clujeancă susține că a descoperit ”secretul tinereții fără bătrânețe și vieții fără de boală”, datorită hranei vii, nepreparată termic. În ultimii ani, curentul raw vegan a prins tot mai mulți adepți, interesați de un stil de viață sănătos, fără toxine. Doina Oprea este unul dintre oamenii care te inspiră să parcurgi acest drum și, pentru a-ți fi mai ușor, și-a creat și un site care te învață cum să gătești bucate raw vegane. Unt raw, hrișcă cu ardei și mirodenii, pizza raw, sunt doar câteva din felurile pe care clujeanca te învață să le prepari în propria-ți bucătărie. Într-un interviu acordat TesMedia.ro, ea vorbește despre avantajele și minunile vieții raw.

Reporter: Cum a început drumul tău către alimentația raw vegan? De ce?
Doina Oprea: Preocuparea mea către o alimentație sănătoasă a debutat acum aproximativ 23 de ani. Atunci am devenit vegetariană. Primul motiv a fost etic. Iubesc animalele și am devenit conștientă de ceea ce se întâmplă cu ele. Al doilea motiv a fost spiritual, tocmai aflasem că evoluția spirituală este în strânsă legătură cu tot ceea ce faci, alimentația fiind un factor important. Iar îmbunătățirea ei te poate ajuta să accelerezi acest proces. Și, în al treilea rând, deși eram încă foarte tânără, sănătatea mea nu era deloc înfloritoare și am înțeles că multe dintre bolile civilizației sunt boli de nutriție.

Reporter: S-a întâmplat să treci peste noapte la alimentația vegetariană sau treptat?
Doina Oprea: Peste noapte.

Reporter: Nu a fost greu? Fiindcă sunt destui cei care se plâng din cauza anumitor dependențe… față de cafea, de pui, de lactate…
Doina Oprea: Cineva mi-a spus că pentru evoluția spirituală este foarte bine să renunți la carne. M-am dus acasă, am donat curcanul din frigider cuiva și am devenit vegetariană. Asta ține de persoană. Mie îmi este suficient să doresc ceva și pot să realizez orice.

Reporter: Cum ai trecut la veganism? E o diferență totuși între vegetarianism și veganism.
Doina Oprea: Cartea ”Studiul China” de T. Colin Campbell a fost ceea ce m-a determinat să devin vegană. Eu cred că suferim de foarte multă ignoranță.

Reporter: În ce fel suferim de ignoranță? Ce ne lipsește?
Doina Oprea: Nu facem multe lucruri corecte și benefice pentru noi din ignoranță. Nu există educație în acest domeniu. Din contră, există foarte multă dezinformare. Eu am fost preocupată de alimentație de mai bine de 23 de ani și am aflat despre unele lucruri vitale acum doi ani sau un an. Și am rămas uimită, cum am trăit atâta timp fără să aflu despre lucrurile astea, eu fiind totuși o persoană care a citit foarte mult.

Reporter: Păi poate ”greilor” din industria alimentară le convine dezinformarea asta, fiindcă așa au profit. Poate sună a teorie a conspirației, dar sunt unele documentare, realizate de jurnaliști celebri, care asta arată, precum Mâncare SRL.
Doina Oprea: Știu. Clar e asta. Și atunci sunt foarte importante exemplele. De asta mi-am făcut și blogul (site-ul), ca să aibă acces și alții la experiența mea, așa cum am avut și eu acces la cunoaștere din experiența altora. Uneori, un lucru spus de cineva, chiar dacă l-ai auzit de 30 de ori înainte, face un declic. Și ajunge cu adevărat la tine. Te transformă. Părerea mea este că nici un lucru nu are valoare cu adevărat pentru tine dacă nu te transformă.

Reporter: Cine te-a motivat cel mai mult?
Doina Oprea: Mi-e greu să spun cine m-a motivat, am avut foarte multe influențe în viața mea. Eu sunt foarte curioasă și mă informez, iar apoi testez foarte multe lucruri. Apoi decid ce este benefic pentru mine.

Reporter: Care sunt avantajele alimentației raw vegane?
Doina Oprea: Când am devenit vegetariană, o mulțime de sensibilități și boli minore (gen sinuzite, anexite etc) au plecat din viața mea. Apoi am testat foarte multe diete. Am studiat Ayurveda. Am mâncat macrobiotic, am mâncat raw, dar și cu lactate și ouă. Și într-un final acum doi ani am ajuns la raw veganism și aici am rămas.

Reporter: Ce schimbări ai observat față de celelalte?
Doina Oprea: Efectele asupra sănătății au fost uimitoare. Pot să spun că acum mă simt mai sănătoasă, mai tânără, mai energică, mai entuziastă decât la 21 de ani. Nici măcar nu am mai răcit în ultimii ani. Dorm mult mai puțin, am randament sporit în tot ceea ce fac.

Reporter: Cum rămâne cu asimilarea B12, despre care cei care sunt anti raw vegan susțin că o pierdem?
Doina Oprea: Necesarul de B12 este foarte mic. Se poate lua din polen, pastura, lăptișor de matcă, alimente fermentate (varză murată, ceai kombucha), drojdie etc
.
Reporter: Cât de mult te costă să ai o alimentație raw vegan?
Doina Oprea: Eu sunt de părere că nu este mai scump față de o alimentație obișnuită. Este mult de spus aici. În primul rând necesarul este mult mai mic, având în vedere că tot ce mănânci este plin de nutrienți și te saturi mult mai repede. După ce înveți să îți prepari mâncarea în stilul raw vegan, știi cum să pregătești ingredientele. De exemplu, din semințe de floarea soarelui sau migdale poți să faci lapte și din ”pulpa” rămasă pregătești pâine raw sau mai multe feluri de mâncare, inclusiv desertul. Este mult și chestie de organizare și înveți foarte rapid lucrurile astea. Cred că trebuie luat în considerare și faptul că foarte multă lume este bolnavă și o mulțime de bani se duc pe medicamente. Mâncând așa renunți treptat la medicamente și îți recapeți sănătate. Apoi ești mult mai eficient, mai energic. Poți să realizezi mult mai multe lucruri decât înainte. Cred că merită luat și asta în calcul.

Reporter: Care sunt ingredientele-vedetă ce nu trebuie să lipsească din bucătăria raw vegană?
Doina Oprea: Nu există ingrediente vedetă. E bine să ai nuci, semințe, fructe și legume din belșug. Eu folosesc și multă hrișcă. Este un substitut foarte bun pentru pâinea coaptă cu care suntem obișnuiți cu toții.

Reporter: Cum se rezolvă problemele iarna, fiindcă în anotimpul rece nu mai ai varietatea din vară?
Doina Oprea: Este abundență și iarna. Piața este plină de legume și fructe. Se pot crește vlăstari de legume. Într-un pumn de vlăstari verzi găsești nutrienții unui întreg castron cu salată de vară.

Reporter: Spune-mi despre blogul tău, http://rawveganjoy.ro/wordpress/. Cum a luat el naștere?
Doina Oprea: Când am început să mănânc raw vegan am fost extrem de entuziastă de efecte, aș fi vrut să spun la cât mai multă lume ce am găsit, după atâția ani de căutare: secretul tinereții fără bătrânețe și vieții fără de boală. Am început să le trimit prietenilor rețetele făcute. Erau curioși și tentați, așa că am început timid un blog, ca să se uite singuri la ceea ce fac și să se inspire. Apoi lucrurile au luat amploare și am fost încântată că pot să-i ajut și pe alții (chiar necunoscuți) să se apropie de acest stil de viață. Și am făcut totul cu mare plăcere, pentru că îmi place ceea ce fac. Mă încântă.

Reporter: Chiar asta voiam să întreb. A adoptat întreaga familie acest stil de viață? Tu din prima, dar ei?
Doina Oprea: Am molipsit toată familia, deși la început au fost sceptici și au crezut că ei n-or să poată să facă așa o schimbare. Eu și soțul meu am fost primii. Soțul meu este foarte receptiv la tot ceea ce ține de sănătate și a mers alături de mine din prima. Este foarte încântat și el de raw veganism. Am urmat amândoi un curs de nutriție ținut de Anatecor ca să fim cât mai eficienți în a explica și altor oameni ce se întâmplă cu organismul nostru și către ce stil de alimentație am fost proiectați. Iar familia, văzând că suntem foarte stabili în această alegere, a devenit tot mai receptivă. Boile au avut și ele un cuvânt de spus, au fost niște avocați buni. Au introdus tot mai mult în meniul lor hrana crudă și s-au simțit din ce în ce mai bine. Cumnații mei în acest moment sunt 100% raw vegani. Părinții și socrii au perioade și perioade, uneori sunt 100% raw, alteori dau înapoi, dar și-au propus ca obiectiv să mănânce cât pot ei mai mult așa.
Acesta este un interviu realizat de Anamaria Nedelcoff si publicat de Tesmedia.ro si Transilvania Impact. Sunt fericita ca am putut sa aduc o marturie despre acest stil de viata.

Asculta Radio Vocea Sufletului! Muzica si emisiuni pentru sufletul tau
http://radiovoceasufletului.ro

Niciun comentariu: